Saturday, September 23

Τηλεγραφικά

Ακόμα στα Χανιά μιας και δυστάζω να πάρω το λεωφορείο της επιστροφής για Ηράκλειο :P ( η αλήθεια είναι ότι τα μαθήματα αρχίζουν στις 9 του μήνα και με έπιασε μία περίεργη επιθυμία να βοηθήσω τους γονείς μου στην οικογενειακή επιχείρηση που έχουμε ως τότε).

Ευρωπαϊκή μέρα του ποδηλάτου σήμερα και ο μόνος που μας το θύμισε ήταν μερικοί "Τρελαμένοι" όπως τους αποκαλεί όλος ο κόσμος, που έκαναν βόλτα στο κέντρο της πόλης των Χανίων σε μια προσπάθεια να μας ξυπνήσουν μπας και καταλάβουμε ότι το ποδήλατο είναι μία πανέμορφη και καθόλου δύσκολη λύση για τις μετακινήσεις μας μέσα στο κέντρο τουλάχιστον. Μάταια νομίζω καθώς είμαστε ακόμα πολύ πίσω σε αυτό το τομέα. Έβλεπα φωτογραφίες από πολλές ευρωπαικές πόλεις και είχα μείνει με το στόμα ανοιχτό. Πολύ ποδήλατο ρε παιδάκι μου...

Απ όσο συζήτησα με φίλους και γνωστούς ( στην επιχείρηση της οικογένειας μου που λέγαμε, μπαίνει κόσμος όλη μέρα και είναι τέλεια ευκαιρία για να βλέπεις τι πιστεύει ο κόσμος σε ένα θέμα της επικαιρότητας), οι δύο πιο σημαντικοί λόγοι για να μην πάρει κάποιος το ποδήλατο είναι : α) έλλειψη εμπιστοσύνης των φυσικών του δυνάμεων και η δικαιολογία ότι στην Ελλάδα έχουμε πολλές ανηφόρες, β) φόβος μιας και δεν υπάρχουν πουθενά ποδηλατόδρομοι και η παιδεία των οδηγών των υπόλοιπων οχημάτων είναι σχεδόν ανύπαρκτη.


Ο πρώτος λόγος είναι καθαρά στερεότυπο κατα την άποψη μου καθώς χρησιμοποιούσα το ποδήλατο πολύ συχνά στα Χανιά και πιστεύω πως απλώς θέλει λίγο καιρό να συνηθίσεις και τίποτα παραπάνω.
Ο δεύτερος λόγος είναι εκέι που πρέπει να μπει το κράτος και να βοηθίσει με υποδομές και με νόμους που να τηρούνται, με σκοπό την διευκόληνση όσων επιλέγουν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους. Το κράτος μόνο να κερδίσει έχει από την αύξηση των ποδηλάτων για πολλούς λόγους που όλοι ξερουμε.


Τα δημόσια έργα υποδομής που γίνονται στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα λίγο πριν από τις εκλογές είναι ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ. Όχι μόνο κατά την διάρκεια της κατασκευής τους αλλά και μετά, όχι μόνο γι αυτούς που θα τα χρησιμοποιούν αλλά και γι αυτούς που τα κατασκευάζουν! Έχω απελπιστεί κάθε φορά που τα βλέπω που θα ψήφιζα αυτόν που έχει σκάψει τους λιγότερους δρόμους κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, αυτόν που έχει φτιάξει τα λιγότερα πεζοδρόμια.

ΚΙΝΔΥΝΟΣ για τους πεζούς και τους οδηγους καθώς δεν υπάρχουν σήματα που να δηλώνουν την ύπαρξη έργων, δεν υπάρχουν περιφράξεις με αποτέλεσμα ειδικά τα βράδια να γίνονται πολλά ατυχήματα.
ΚΙΝΔΥΝΟΣ για αυτούς που δουλεύουν στα έργα αυτά καθώς δε λαμβάνεται κανένα μέτρο ασφάλειας, εργάτες χωρίς γάντια, κράνη, ζώνες ασφάλειας, ειδικά παπούτσια κλπ.
ΚΙΝΔΥΝΟΣ για όλους που θα παραλάβουμε ένα έργο φτιαγμένο χωρίς σωστές μελέτες, με πάνφτηνα υλικά κατασκευής, φτιαγμένο με βιασύνη και προχειρότητα.

Έργα που πολύ αμφιβάλω για το αν πρέπει καν να γίνουν σε ορισμένα σημεία ή αν γίνονται μόνο για εφέ. Έργα που αργότερα θα πρέπει να ξαναγίνουν καθώς δεν υπάρχει συννενόηση των φορέων.

Κρίμα, με τόσα λεφτά θα μπορούσαν να γίνουν πολλά πολύ σωστά και χρήσιμα έργα στην πόλη μου.

Τηλεγραφικά ξεκίνησα και με πήρε η μπάλα ;)

5 comments:

Stavros Amanatidis said...

"Ο πρώτος λόγος είναι καθαρά στερεότυπο κατα την άποψη μου καθώς χρησιμοποιούσα το ποδήλατο πολύ συχνά στα Χανιά και πιστεύω πως απλώς θέλει λίγο καιρό να συνηθίσεις και τίποτα παραπάνω."

Eisai neos(oxi 40 toulaxiston), den fwras kostoumi, den se enoiaze an 8a eftanes ston proorismo sou idrwmenos, den kouvalouses laptop kai xartofulaka :)

"Το κράτος μόνο να κερδίσει έχει από την αύξηση των ποδηλάτων για πολλούς λόγους που όλοι ξερουμε."

egw pali nomizw oti apo oikonomikhs apopsews, to kratos to sumferoun ta autokinhta.. kai giati dhmiourgoun 8eseis ergasias(asfaleies, antiproswpies, antallaktika, odikh voh8eia, ka8hghtes odhgishs, ktl..). mporeis na peis oti kai me ta podhlata exei magazia, alla sigoura gia autokinhta exei perisotera(logw xwrou). Epipleon, ta autokinhta dinoun perisotera lefta xrhmata sto kratos giati oles oi parapanw uphresies exoun fpa pou to parnei to kratos.. Esi pws to ennoeis oti ta podhlata einai kalutera gia to kratos? gia to perivallon, nai..

Stavros Amanatidis said...

kai otan milas gia erga kai ola auta ta meion, pes kai kanena onoma ergou..

pes paradhgmata gia ta "Έργα που πολύ αμφιβάλω για το αν πρέπει καν να γίνουν σε ορισμένα σημεία ή αν γίνονται μόνο για εφέ. Έργα που αργότερα θα πρέπει να ξαναγίνουν καθώς δεν υπάρχει συννενόηση των φορέων."

webmaster said...

Stavros δεν έχεις δίκιο σε αυτό που λες. Θες να σου θυμίσω τους 30+ ανθώπους που βλέπαμε στην Γερμανία, με καμπαρντίνα, χαρτοφύλακα κλπ πάνω στο ποδήλατο; Εγώ είχα δει αρκετούς πάντως. Αλλά ακόμα κι αν οι μεγαλύτεροι έχουν τους λόγους τους, όλοι οι υπόλοιποι; Γιατί δε χρησιμοποιούν ποδήλατο; Δε σημαίνει ότι το ποδήλατο είναι το μέσον των φτωχών και των παιδιών μόνο. Αυτό είναι στερεότυπο των Ελλήνων.
Στη Δανία που ζεις, και που είναι παράδειγμα προς μίμηση για τη χρήση του ποδηλάτου βλέπεις μόνο παιδιά που δεν τα νοιάζει αν ιδρώσουν;

Όσο για το αν έχει να κερδίσει το κράτος απο τη χρήση του ποδηλάτου:
Η μόλυνση του περιβαλλοντος είναι μεγάλο οικονομικό πρόβλημα για ένα κράτος. Ακόμα η χρήση του ποδηλάτου δεν αναιρεί τη χρήση του αυτοκινήτου. Απλώς περιορίζει την άσκοπη χρήση του. Δε σημαίνει πως θα καταρέυσει η αγορά που έχει να κάνει με τα αυτοκίνητα.
Το πιο σημαντικό είναι πως το μποτιλιάρισμα και οι ατέλιωτες ώρες στους δρόμους είναι και αυτό πλήγμα της οικονομίας. Τα καύσιμα και η εξάρτηση του κράτους από τους προμηθευτές καυσίμων επίσης.

Αλλά αυτό που δεν πρέπει να αμελήσουμε είναι ότι το ποδήλατο δεν αναιρεί τη χρήση του αυτοκινήτου και το αντίθετο.

webmaster said...

Για τα έργα που μίλησες :
Αντικατάσταση πλακιδίων στα πεζοδρόμια 2 και 3 φορές στο ίδιο πεζοδρόμιο χωρίς κανένα λόγο.
Ασφαλτοστρώσεις σε δρόμους με τέτοια ποιότητα υλικών που σε 2 μήνες είναι στην ίδια κατάσταση με την προηγούμενη.
Έργα αποχέτευσης,ηλεκτροδότησης κλπ χωρίς συννενόηση των φορέων με αποτέλεσμα ο ίδιος δρόμος να ξανασκάβεται μετά από σύντομο διάστημα για της εργασίες κάποιου άλλου φορέα.

Stavros Amanatidis said...

gia ta podhlata: genika isxuei auto pou les kai sthn dania to douleuoun polu to podhlato, alla me to kostoumi den mou paei.. den 8elw na phgainw idrwmenos sto meeting(leme twra..). edw akoma kai oi papoudes/giagiades kukloforoun me to podhlato.. isws sthn ellada/italia/galia einai duskolo kai logw klimatos.. den einai mono ellhnikh nootropia.. einai kai upodomhs, alla an uphrxe zhthsh, tosa xronia 8a eixan ftia3ei thn upodomh.. isws kai epeidh stis voreies xwres einai polu akriva ta autokinhta.. edw kai sthn dania prepei na vgazeis polla gia na pareis ama3i kai na to sunthreis..

gia ta pezodromia twra to suzhtousa me enan filo mou sthn dania, oti exoun 3efugei toso polu, pou epeidh stis staseis twn lewforeiwn h asfaltos f8eiretai pio eukola, vazoun kainouria apo panw!! an kai se fash mpalomatos, kanoun kalo mpaloma.. kai me kala ulika.. sthn ellada koitane na ta fane apo pantou.. ta 3eroume oloi..